anda hebat!!

Monday, 17 October 2011

budak dilanggar..hilangkah sifat kemanusiaan?

Assalamualaikum wbt :)

sihat? musim hujan kan sekarang? jaga diri yer semua. wah macam doktor tau. haha.

ok, kembali kepada topik. tengok video ni dulu, dan korang akan tahu apa kaitan dengan tajuk.kejadian ni baru ja berlaku dan masuk berita jam 8.00 tadi.

 


dah tengok.? apa perasaan korang.? sedih.? sayu.? simpati.? seribu satu perasaan menggamit kan.? tapi apa orang keliling budak tu pulak rasa? "apa ni main tengah jalan?","mana parents budak ni?","tak pandai jaga anak" atau pun "pedulikan. siapa suruh main kat jalan". oh, sungguh tak da sifat kemanusiaan langsung!! hanya memandang dengan muka tak bersalah seolah-olah si kecil itu adalah patung ataupun karung guni. sungguh menyayat hati. 

begitulah bila dunia dikejar, bila duit dipuja, sifat kemanusiaan pun hilang. tak da hati perut! saat ayah budak tu ditemu ramah, dia cakap yang pemandu cuma bertanya nombor akaun dan berapa duit kompaun yang dia mahukan. DUIT?? dengan duit berjuta dapat ke gantikan kaki budak tu yang dilenyek dua kali.?

semoga kita sama-sama ambil iktibar. dunia cuma sementara. duit bukanlah segala-galanya walaupun segala-galanya memerlukan duit. 






1 comment:

cik ubi kayu said...

sedeh..
apa org 2 kata??xpaham...