anda hebat!!

Sunday, 22 January 2012

gambar dan saya. apa kaitannya.?

Assalamualaikum wbt. =)


antara soalan yang sering kawan-kawan saya ajukan bila saya "approve" atau "add" dorang kat fb :

mana gambar.?
kenapa tak buh (upload) gambar.?
hang ni snap gambar, tapi tak upload pun kat fb. kenapa?
kenapa.? kenapaa? kenapaaaaaa??

okay. mai sini cek nak jawab. penat la jawab sorang2 *konon hot la??*..hewhewhew..
kat sini saya senaraikan sebab / jawapan kepada persoalan tu :


  • saya memang kadang tu suka snap gambar (guna nset sendiri), tapi tu semua untuk simpanan sendiri. bila dah tengok, nanti dua tiga hari delete la. huhu.
  • facebook.? laman sosial yang ada berjuta pengguna aktif. yang sekarang ni hackers pun ramai. *dah tak da kerja ke.?* andai saya upload gambar saya banyak2, dan kalau ditakdirkan fb saya kena hack, tak mustahil si hackers yang hebat ni *ya, anda hebat. jadi, gunakan ke arah yang baik :)*, boleh save gambar saya, edit yang bukan2, kemudian diupload ke laman lainnya. bukan kah itu akan memalukan nanti.? jadi, saya juga mengambil langkah berhati2 :) .
  • gambar saya bukan lah barang hiasan. untuk ditatap beribu manusia. lalu di "LIKE". oh, saya memanglah tidak secantik artis2 yang popular tu, tak segebu bayi yang comel, tak seputih kapas. tapi, biarlah cuma menjadi tatapan suami saya nanti. insyaAllah :)
  • saya takut kalau gambar2 saya tu tak cukup menutup aurat saya. daripada terus berdosa tatkala menjadi tatapan umum, lebih baik tidak diupload. 
  • dan juga. saya tak nak nanti kalau saya upload gambar saya yang tak seberapa nanti, akan ada mulut2 yang mengata itu ini. daripada mereka terus berdosa mengata saya, lebih baik tak da terus kan. hoyeah!! :P
okay. dahla kot. haha. tak payah la statement banyak2 kan. huhu. apapun, saya minta maaf kalau sebab saya ni buatkan anda anda dan anda terasa. tapi, ni jawapan saya kepada kawan2 saya yang bertanyakan begitu :) .saya  bukan lah alim ulama', cuma dalam proses membaiki diri sendiri. Insan yang ada kaitan dengan saya pun tidak mempunyai gambar saya yang banyak. boleh dikira dengan jari rasanya. 

LOVE. 

No comments: